Sklik Expert fórum 2022
Zveřejněno 15. 6. 2022 14:36 | Napsal Kateřina Petrová | Doba čtení: 3 minuty
Jsme vždy tam, kde se něco děje.
Tam,
A toto všechno naplňovalo Sklik Expert fórum - tradiční setkání, které pořádá Seznam.cz a na které jsme byli jako certifikovaná agentura pozváni. Děkujeme! Samozřejmě jsme neodmítli a ve čtvrtek 9. 6. 2022 jsme spolu s desítkami dalších PPCčkařů a jiných marketingových specialistů vyrazili do pražského DOXu.
Akce odstartovala v jednu hodinu odpoledne krátkým úvodem. Poté už nás čekal sled informacemi nabitých vstupů. Od těch obecnějších jsme se postupně dostali ke konkrétním mini case studies.
Co konkrétně během fóra zaznělo?
1) Vše, co jste chtěli vědět o partnerské obsahové síti, ale báli jste se zeptat
V jedné z prvních přednášek nám partnership manažerka Zuzana Neuparová představila partnerskou obsahovou síť Seznam (tj. weby, na kterých se zobrazují reklamy) tak trošku jinak. Mimo jiné jsme se dozvěděli, že je v plánu rozšíření o nové typy webových stránek jako například zahraniční informační weby, které Češi navštěvují. Máme se tedy nač těšit!
2) Brand safety v Skliku aneb když (ne)chcete být vidět
Konzultant Roman Doležal nám prozradil své tipy, jak pracovat s ochranou inzerentů, aby se jejich reklamy nezobrazovaly v nevhodném kontextu, například na webech s obsahem pouze pro dospělé, na stránkách obsahujících vulgarismy, násilí, zmínky o drogách apod. Dobré vědět. A ještě lepší vědět, že už to tak děláme. :)
3) Pod kapotou domovské stránky Seznamu
Třetí přednášku vedl produktový manažer domovské stránky Seznam.cz Marek Vacek. Během své prezentace nám názorně popsal základní funkčnosti této homepage i různé úpravy, na kterých se svým týmem právě pracuje. Předem můžeme prozradit, že udělají radost nejen nám markeťákům, ale i běžným uživatelům Seznam.cz.
4) Co učíme umělou inteligenci Skliku
Jakub Drdák, vedoucí oddělení výzkumu reklamních systémů, nám ukázal, jak Seznam.cz díky umělé inteligenci vidí uživatele a jak s její pomocí dokáže zvyšovat relevanci reklamy v obsahové a vyhledávací síti Sklik. Tak trochu cyberpunk, ale pecka!
5) Jste připravení na cookieless dobu?
Reálné výsledky z cílení kampaní nám odprezentoval Jan Koutný, Sklik specialita senior, kterého doprovázel programový manažer Jakub Novotný. Ten zmiňované minicase studies podpořil dalšími daty z výsledků testování vlastních seznamů, návštěvníků digitálního retargetingu či jednoduchých obsahových kampaní.
6) Plochoscore
S manažerem konzultačního oddělení RTB Ondřejem Kacbalem jsme strávili několik minut, během nichž nám představil horkou novinku v oblasti hodnocení kampaní: metrika zvaná Plochoscore je zajímavou možností, jak pojmout vyhodnocování jednotlivých reklamních ploch. Aktuálně je ve fázi ověřování a testování ze strany a jakmile ji Seznam.cz spustí, začneme ji testovat i my.
7) Vize, plány v podání manažera Skliku Davida Velechovského, aneb na co se můžeme těšit
Automatické propojení kampaní na Seznamu s těmi na Googlu, lookalike publika nebo zobrazení historie změn v reklamních účtech, ... to vše na nás v Skliku čeká v nejbližší době. Jupí.
Po skončení přednáškového bloku jsme ještě dostali prostor pro konkrétní dotazy na jednotlivé přednášející. Ty, které jsme nestihli položit či řádně probrat, jsme potom rozebrali ještě během afterdrinku. Ideálka.
Závěrem nezbývá než ještě jednou poděkovat Seznam.cz za pozvání. Moc jsme si to užili a získané informace a novinky jsme okamžitě zapojili do optimalizace PPC kampaní našich klientů.
Už teď se těšíme na další ročník!