Proč nepoužívat modré tlačítko „Propagovat příspěvek“?
Zveřejněno 29. 1. 2020 10:40 | Napsal Aneta Pacalová
Spravujete firemní stránku na Facebooku? Tak to jste si jistě všimli a možná už i vyzkoušeli to neodolatelné modré tlačítko "Propagovat příspěvek". Jednoduché, rychlé a intuitivní, že? Pár kliknutí a hned je z vás specialista přes reklamu na sociálních sítích.
Jenže jak už to bývá, není všechno zlato, co se třpytí...
Zpátky do minulosti
Abychom si to hned na začátku objasnili. Modré tlačítko bylo primárně vytvořeno jako jednodušší alternativa pro lidi, kteří chtějí rozjet svůj business na sociálních sítích, ale s placenou propagací nemají žádné nebo minimální zkušenosti.
Facebook žije z reklam. Chce, abychom u něj nakupovali reklamní prostor. Pokud u něj neinzerujeme, přichází o potenciální příjem. Lámal si tedy hlavičku (opravdu jen chvíli – je to chytrá hlavička), jak získat peníze i z těch, kteří neumí využívat Správce reklam. A právě pro tuto skupinu uživatelů vytvořil ono opěvované, leč zrádné modré tlačítko. Jeho funkci lze totiž ve zkratce popsat jako způsob, jak rychle a né zas tak efektivně utratit peníze.
Proč nedoporučujeme využívat ono slavné modré tlačítko?
Modré tlačítko je oproti Správci reklam opravdu jen mladší brácha, který zdaleka nenabízí tolik možností nastavení, kde a komu se bude naše reklama zobrazovat. Pojďme se podívat na základní rozdíly mezi nimi.
Účel kampaně
Většinou pro nás není dostačující a vypovídající pouze počet liků, komentářů a sdílení u příspěvků. Nejčastěji chceme zvýšit konverze, objednávky a návštěvnost webu, anebo získat nové potenciální zákazníky přes odeslaný formulář. A právě tyto a spoustu dalších „Účelů kampaní" si můžeme vybrat ve Správci reklam, ale ne u modrého tlačítka.
Cílení
V případě modrého tlačítka jsme omezeni pouze na základní cílení – demografické údaje (pohlaví a věk), geografické údaje (oblast) či zájmy. V prostředí Správce reklam ale můžeme cílit např. na lidi, kteří byli na našem webu, ale nenakoupili. Můžeme tu vytvořit publika podobná těm, která u nás nakoupila. Také se můžeme zaměřit na uživatele, kteří provedli nějakou interakci s naším facebookovým nebo instagramovým profilem a nejsou našimi fanoušky, anebo zacílit na databázi našich kontaktů.
Platformy
U modrého tlačítka máme možnost vybrat pouze obecné umístění reklam – Facebook, Intagram a Messenger. Díky Správci reklam ale můžeme vybrat konkrétní prostory těchto platforem, jako je Hlavní kanál stránek, Marketplace, Videokanály, Instreamové videa, Stories, Pravý sloupec, Rychlé články atd. Navíc se tu vyskytuje 4. platforma – Audience Network neboli přidružené aplikace patřící Facebooku.
Rozpočet
Modré tlačítko nabízí pouze dobu trvání kampaně a její celkový rozpočet, se kterým už nemůžeme hýbat. U Správce reklam naproti tomu volíme mezi denním a dlouhodobým rozpočtem a nemusíme nastavovat datum konce propagace. Můžeme si tu nastavit, aby se reklama zobrazovala např. jen v pracovních dnech od 7 do 8 hod. a od 17 do 21 hod. Také si můžeme vybrat, za co nám Facebook bude strhávat peníze (za zobrazení domovské stránky, za konverzi, za kliknutí na reklamu atd.). Navíc můžeme i během kampaně měnit rozpočty dle libosti, abychom z reklam vytěžili maximum.
Vyhodnocení reklam
Ve Správci reklam je přichystána spousta metrik a reportů, které nás okamžitě informují o úspěšnosti kampaní. Ty, které nás zajímají nejvíce, si můžeme předem nadefinovat – a sledovat tak jen ty nejrelevantnější. I v průběhu kampaně je ale můžeme měnit a upravovat k obrazu svému.
Závěrem
Modré tlačítko vám nejspíš nepřinese kýžené výsledky, a proto se mu s vaší myší raději vyhýbejte obloukem. Spíše se naučte pracovat ve Správci reklam. Pokud se ho ale přece jen bojíte jako čert kříže, přijďte k nám na školení. Nad dobrou kávou a dortíkem vás naučíme, jak se v něm přirozeně pohybovat.
A pokud už teď víte, že nastavování reklam, optimalizace a analytika není nic pro vás, nechte tu špinavou práci na nás. Rádi vám pomůžeme. :)