Návod: Založení Google Ads a nasdílení účtu
Zveřejněno 4. 12. 2019 13:22 | Napsal Eliška Sedláčková
Začali jste s námi spolupracovat a dohodli jsme se na PPC kampaních v Google Ads. Co dál?
Pokud ještě nemáte vlastní reklamní účet v Google Ads, můžete postupovat podle našeho krátkého manuálu, anebo můžete využít nápovědu Google Ads.
Jestliže už reklamní účet v Google Ads máte, můžete rovnou přejít na konec našeho návodu Poskytnutí přístupů XARTu ».
Jak založit účet v Google Ads
- Přihlaste se do Google Ads.
- Klikněte na button "Přihlaste se" v pravém horním rohu a přihlaste se pod svým gmailovým e-mailem. Doporučujeme vytvořit si a používat speciální e-mail, např. ppc.nazevvasifirmy@gmail.com .
- Následně na obrazovce uvidíte informaci "Nový účet Google Ads". Klikněte na tuto možnost.
Nyní se Vám načtou možnosti. Klikněte na "Máte již se službou Google Ads zkušenosti?"
V nabídce "Vyberte cíl, jehož splnění by znamenalo úspěch celé kampaně", opět ve spodní části vyberte "Vytvořit účet bez kampaně".
V následující části "Potvrďte údaje o své firmě" můžete kliknout na "Odeslat", pokud souhlasíte s nastavením. Zpravidla to bývá Česko, časové pásmo pro Česko a CZK jako měna pro fakturaci. Pokud byste potřebovali jiné nastavení, změňte jej.
Následně dejte na buttonu "Prozkoumat účet". Dostáváte se do Google Ads. Nyní v horní liště klikněte na "Nástroje a nastavení" a vyberte "Nastavení fakturace".
- Vyplňte všechny údaje, které jsou vyžadovány pro nastavení plateb. Tedy daňové údaje - DIČ, název firmy, jméno majitele, adresu, PSČ a město.
- Pro primární kontakt můžete ponechat e-mail, pod kterým jste účet zakládali. Pro lepší přehled ale doporučujeme změnit kontakt na odpovědnou osobu ve firmě.
- Platební metoda vyžaduje vyplnění údajů o firemní platební kartě, ze které se budou následně strhávat peníze za kampaně v Google Ads.
Pro lepší identifikaci účtu klikněte na "Nástroje a nastavení" a následně na "Nastavení".
V "Názvu účtu" vyplňte název domény nebo firmy, na kterou se chystáme dělat kampaně. "Kontakty pro ochranu dat" také vyplňte.
Poskytnutí přístupů XARTu
Nyní nastává fáze zpřístupnění účtu XARTu. Nejlepším řešením je poslat nám číslo účtu, které naleznete v horní liště. Následně Vám odešleme žádost o sdílení přístupů.
Pokud vyžadujete, aby účet zůstal ve Vaší režii, pokračujte následovně:
Opět klikněte na "Nástroje a nastavení". Vyberte "Přístup k účtu".
Klikněte na modré plus nad vaším e-mailem.
Do e-mailu vyplňte: partner@xart.cz . Zvolte úroveň účtu. Doporučujeme minimálně Standardní, ideálně Správce.
Odešlete nám pozvánku.
V tuto chvíli na náš správcovský e-mail přijde pozvánka, kterou potvrdíme, a uvidíme tak váš účet, ve kterém vám budeme schopni nastavovat a spravovat kampaně.
Pro urychlení spolupráce doporučujeme po odeslání pozvánky napsat osobě, se kterou v XARTu komunikujete (obvykle vedoucí vašeho projektu), že už jste vytvořili účet Google Ads a odeslali nám pozvánku. Pokud by se vám nepodařilo nastavit přístup XARTu, také nás kontaktujte.
NÁŠ TIP: Zajímá vás, jak přidat dalšího uživatele do Google Analytics? Přečtěte si článek od Martina.